Wij trainen coachende professionals in coaching- en trainersvaardigheden.

Onze missie is om iedere coachende en trainende professional met de 3 methodes te laten werken. Niet alleen op het werk maar ook privé. Op deze manier creëren wij een samenleving met reflectieve, gemotiveerde en op progressiegerichte mensen die met plezier, effect en vertrouwen hun gesprekken en trainingen verzorgen.

Voor wie?

De Nieuwe Attitude in 8 punten

  • Een combinatie van de beste evidence-based methodes voor verandering
  • Didactisch gedegen programma’s gegeven door een bevoegd 2e graads docent
  • CRKBO-erkende opleidingsinstelling
  • Meer dan 10 jaar ervaring met de “lastigste” deelnemers
  • Gunstige prijs-kwaliteit verhouding
  • Simpele en duidelijke theoretische modellen
  • Direct praktisch toepasbaar
  • Afstemming met de praktijk vooraf, tijdens en na de training

LEES MEER OVER ONZE GARANTIES EN STIJL

GARANTIES

Contact

De basis van iedere vorm van training, coaching en begeleiding is contact. We leren elkaar kennen en dat vind ik belangrijk. Waar sta jij, je team en je bedrijf voor?  Dit is tevens mijn sterkste punt hoor ik vaak van opdrachtgevers. Ik maak met iedereen gemakkelijk contact. Voor mij is de schoonmaker net zo belangrijk als de directeur.  Zonder goed contact sluiten wij geen contract.

Co-creatie

Trainen is geen show van de trainer. We doen het samen: trainer, opdrachtgever en het personeel. Een training heeft pas echt effect als het gaat over de praktijk van de deelnemers en zij hier mee gaan werken.

In de trainingspraktijk betekent dit vaak een mix van de 3 methodes waarbij niet de theorie maar de praktijk van de deelnemer centraal staat. Van te voren gaan wij samen op zoek naar knelpunten en ik schrijf daar een trainingsplan met kennis-, vaardigheids- en attitudedoelen voor. Belangrijk hierbij is contact te hebben met meerdere leden van het team voorafgaand aan de training om te zien waar hun leervragen liggen.

Kwaliteit

Alle trainingen zijn gebaseerd op wetenschappelijk onderbouwde methodes die hun waarde in de praktijk hebben bewezen.

Alle trainingen worden gegeven door Maarten Onderdelinden.

Maarten is 2e graad bevoegd docent, NOBTRA-lid, NOBCO-erkend coach en lid van de beroepsverenigingen MINT-Ned  en MINT-INC. Hij laat zich geregeld bijscholen op didactisch en inhoudelijk gebied.

Door deze ervaring en uitgebreide didactische kennis heeft hij altijd een wetenschappelijke en didactische onderbouwing voor de keuzes in de training.

De Nieuwe Attitude  is geregistreerd als erkende instelling bij het Centraal Register Kortdurend Beroepsonderwijs (CRKBO). Dit houdt in dat  alle opleidingen vrijgesteld zijn van BTW.

Ervarings- en ontwikkelingsgericht

Al onze trajecten zijn gericht op  ervaren en ontwikkelen  Dus niet erover praten maar actief aan de slag. De enige manier om nieuwe vaardigheden in te slijten is door oefenen, oefenen, mislukken en weer door gaan.  Wij werken hierbij met bewezen methodes voor gedragsverandering

In de praktijk betekent dit.: geen ellenlange theorie maar vooral ervaren en oefenen.  Theorie kan je zelf lezen en dat doe je dan ook zelf. Trainingsdagen zijn er om te oefenen en te reflecteren op de nieuwe vaardigheden.

Dit gebeurt in kleine groepen (max 12) waardoor er veel ruimte is voor individuele leerwensen.

Borging

Een training is pas geslaagd als de deelnemers ermee in de praktijk gaan werken.  Samen met de opdrachtgever stippelen wij een traject uit om het geleerde te borgen op een manier die bij de  organisatie past.  Dit kan een visuele reminder, het verwerken van opdrachten, het starten van een intervisiegroep, het werken met video- of audiomonitoring of het ontwikkelen van een train de trainer zijn. Ook E-learning behoort tot de mogelijkheden.

Stijl van werken

Humor

Van ontspanning naar inspanning. Leren, plezier maken en presteren zijn in mijn visie onlosmakelijk met elkaar verbonden. Humor werkt niet alleen relativerend maar zorgt ook voor ontspanning. Zelfspot en humor zijn in onze visie onmisbaar tijdens een training en werk in het algemeen.

No-nonsense

Op zijn Rotterdams, recht door zee en makkelijk in contact. Dat is hoe opdrachtgevers mij  vaak omschrijven Mijn kracht zit erin om ingewikkelde concepten in simpele taal uit te leggen. Verder: ik doe wat ik zeg en ik zeg wat ik doe.

Kleine stappen

Stap voor stap werken wij aan het aanleren van nieuwe vaardigheden zodat je zichtbare progressie boekt. In het begin soms frustrerend maar van teveel poeha en mega-stappen wordt niemand vrolijk. De kunst zit erin te blijven oefenen. Liever iedere dag tien minuten dan een keer in de week twee  uur.

Jouw resultaten

Met deze drie methodes heb je alles in huis wat een coach in de 22e eeuw nodig heeft aan vaardigheden. Je leert wanneer je luistert, vragen stelt, advies geeft en wanneer je de regie pakt in gesprekken. Je gereedschapskist als coach en/of coachend trainer vul je tot de nok.

Doordat je bewust wordt van je eigen valkuilen en weet wat het beste werkt kan je meer achterover zitten en de klant verantwoordelijk maken voor zijn eigen proces en succes. Zo haal je meer energie en rendement uit gesprekken en trainingen

Hierdoor ga je met meer zelfvertrouwen en plezier gesprekken in. Weerstand wordt een signaal en geen onoverkomelijke hindernis.

Gegarandeerd dat je met de vaardigheden die je leert en minder weerstand krijgt en dat als het zich voordoet, je hier altijd een adequaat antwoord op hebt, Altijd? Yep, altijd.

Je doet wat werkt

Door te focussen op wat werkt. Door te werken aan progressie in plaats van het oplossen van problemen focus jij je  klanten en jezelf op gedrag dat werkt. En dat geeft