Motiverende Gespreksvoering
Je werkt als professional in een coachende rol. Lastige gesprekken voeren is je vak. Je bent goed in wat je doet. Toch knaagt er iets, je werkt veel vanuit je intuïtie. Sommige klanten kosten je veel energie. Ze zeggen bijvoorbeeld A, terwijl ze B doen. Ze schieten in de weerstand. Soms lijkt het alsof je in elk gesprek weer opnieuw moet beginnen.
Heb jij te maken met:
- Gestuurde klanten met weinig motivatie?
- Klanten die in de “ja maar” schieten als jij een idee aandraagt?
- Klanten die hun afspraken niet nakomen?
- Het idee dat jij veel achter klanten aan moet zitten?
- Gesprekken met mensen die achterover blijven leunen terwijl je wilt dat ze in beweging komen?
Vaak zijn hulpverleners hard aan het werk voor hun klanten. Vol passie bedenken zij een plan. Een plan dat vervolgens niet wordt uitgevoerd. Dit leidt tot frustratie, teleurstelling, onvrede en soms een slechte werkrelatie.
Wil jij:
- De verantwoordelijkheid laten waar hij hoort?
- Op een samenwerkende manier coachen die voor beiden prettig is terwijl tegelijkertijd de doelen bereikt worden?
- Weerstand leren zien als een feestje?
- Meer energie overhouden na je gesprekken?
Dan is Motiverende Gespreksvoering wat je nodig hebt.
Neem vrijblijvend contact op
Vul het formulier in als je meer informatie, advies of een intake gesprek wilt.
T: 06 5346 7997
E: [email protected]
Leer coachen in een ‘no-nonsense’ praktijkgerichte omgeving.
Motiverende Gespreksvoering?
Deze evidence-based methode vindt zijn oorsprong in de verslavingszorg en wordt inmiddels binnen vele werkvelden met succes toegepast. Motiverende Gespreksvoering helpt je om iemand vanuit vertrouwen te coachen richting de gewenste verandering. Tot actie komen is vaak maar een klein onderdeel van het proces. Eerst moet je door een laag weerstand heen en incalculeren dat iedere verandering gepaard gaat met ambivalentie ( tweestrijd).
Denk aan jezelf, hoe lang heb jij gewacht met afvallen/meer sporten/stoppen met roken? Motiverende Gespreksvoering werkt om je klanten te helpen deze stappen naar verandering ook echt te gaan zetten.
In deze training leer je:
- Vanuit samenwerking de ander helpen te veranderen.
- Nieuwe gespreksvaardigheden om anderen echt verder te helpen
- Samenwerken vanuit co-creatie in plaats van volgen of directief zijn
- Nog beter te luisteren, waardoor jij je gesprekspartner beter begrijpt en deze zich beter gehoord voelt.
- Weerstand bij je klanten te laten afnemen of zelfs verdwijnen en deze om te buigen naar motivatie
- Hoe je meer plezier en zelfvertrouwen ervaart tijdens je gesprekken, vergaderingen en trainingen.
Offerte of meer informatie nodig?
Vul het formulier in. Ik neem snel contact met je op.